06 maart 2007

Opdracht 2 en 3

Ik vraag me eigl. af wat er onder een biblioweblog wordt verstaan. Ik zie een mix van functionele/institutionele weblogs en persoonlijke weblogs van personen die in een bibliotheekomgeving werken, daar nieuwtjes over publiceren, en er ook hun gezinsuitjes en familiekiekjes op plaatsen....
Ik zie niet zo 123 verschil tussen de engelse en nederl. wblgs.
Lay-out is wel belangrijk wmb. Een log als bijv. The Shifted Librarian schrikt af, alleen layouttechn. hoor...

Als institutionele toepassing voor ons zie ik vooral een rrs op algemeen bibliotheeknieuws, een rss op de kennisdomeinen door de domeinbeheerders, aanwinstenlijst-rss, en verder een overzicht van de belangrijkste digitale infobronnen (een beetje zoals nu op ons Blackboard), link naar de bibl. op de portal. Wat te denken van boeken-/congres- of andere functionele tips van bibliotheekmedewerkers?! Heel persoonlijke ontboezemingen zou ik hier overigens niet zo zien zitten...

Geen opmerkingen: